tiistai 20. huhtikuuta 2010

Kokemuksia kookostelusta

Ostin siis pari viikkoa sitten kookosöljyä, ja olen nyt käyttänyt sitä säännöllisen epäsäännöllisesti kasvojen yövoiteena tuon ajan.


Vaikuttaa hyvin lupaavalta! Atooppinen, vuoroin kuiva ja kireä ja toisinaan taas tulehtunut, ihoni on rauhallinen eikä kutise. Se tuntuu myös pehmeältä ja tasaiselta ja, mikä parasta, kostealta olematta kuitenkaan rasvainen. Vastoin odotuksiani kookoskuorrute ei ole myöskään tahrannut lakanoita tai muutenkaan häirinnyt nukkumista.


Yhdyn siis Villikissan arvioon: tämä toimii paremmin kuin kalliit tehotipat! Lisäksi kookos on mielestäni ihanan tuoksuista.


Ruoanlaittoon en ole vielä kookosta testannut, mutta testaan kyllä (ja tiedoksi, joku siitä jo blogin ulkopuolella kyselikin, ainakin minun kookosöljyssäni on 0 % kolesterolia). Suuvetenä olen vähän testannut ja ihan ok tuntuu toimivan, en osaa oikein arvioida.

4 kommenttia:

  1. Onpas kiva kuulla, että sopi sinun iholle, eikä aiheuttanut mitään allergioita.

    Tuo suuvesi kiinostaa. En pysty käyttämään kaupan suuvesiä, kun niissä kaikissa on alkoholia, ovat aivan liian voimakkaita minun suulle. Nakkaatko aivan semmoisenaan suuhun ja purskuttelet, vai miten teet?

    VastaaPoista
  2. Ei kutise yhtään, joten en usko että allergioita tuleekaan! Hienoa ja kätevää. Minulla ei olekaan kohta enää yhtään "hienoa kosmetiikkaa", on vain luontaiskosmetiikkaa ja nyt vielä kookostakin.

    En ole jaksanut sulattaa öljyä, joten olen vain ottanut purkista pienen lusikallisen ja pistänyt suuhun, öljy liukenee suussa hetkessä. Olen purskutellut hetken ja sitten sylkenyt sen nenäliinaan; käsittääkseni öljy voi hyytyä pahasti lavuaarin putkiin. Samanlainen raikas olohan siitä ei jää kuin tavallisista suuvesistä, mutta tuntuisi silti toimivan hyvin. Ainakin ikenien ja suun limakalvojen pitäisi tykätä öljykäsittelystä, siksi olen purskutellut yötä vasten.

    Öljyn maku on kyllä aika erikoinen: toisaalta ihana saada makeaa kookosta, mutta toisaalta... niin äkkimakeaa, eikä voi edes nielaista! Pian siihen tottuu kuitenkin, ja öljy tosiaan liukenee onneksi nopeasti.

    VastaaPoista
  3. Itsekin olen käyttänyt kookosta ihonhoitoon ja tuntuu toimivan silloin kun kaikki muu kirvelee, kuten tälllä hetkellä. Öljy jättää myös kivan "hohdon" iholle, ei niinkään mitään rasvaista kerrosta.

    Ruoanlaitossa kookos antaa ihanan maun, esim myslistä tulee tosi hyvää, kun siihen käyttää kookosöljyä. Mutta koska maku on aika makea, käyttäisin sitä ensisijaisesti ehkä jälkiruokaosastolla, en tiedä miltä maistuisi kookoksessa paistettu pihvi.

    VastaaPoista
  4. Ajattelin testata kookosta jossain kanaruoassa tai itämaistyyppisessä wokkiruoassa.

    VastaaPoista