perjantai 31. joulukuuta 2010

Kohti uutta vuotta


Hyvää uutta vuotta! Minulla ei ole tapana tehdä lupauksia vuoden vaihtumisen kunniaksi, mutta vuodelle 2011 minulla on monta toivetta ja haavetta... Aika moni liittyy kotiin ja pihaankin, toivottavasti edes joku toteutuu. :)

Kuva vihjaa yhdestä toiveesta, tai oikeastaan jo suunnitelmasta: jouluna meillä poltettiin kynttilöitä itse tekemieni sushilautasten päällä. Havahduin, etten ole tehnyt aikoihin savitöitä. Uudenvuodensuunnitelmiin kuuluu siis savityökurssi. Milloin ja miten, se on vielä selvittämättä.

Haluaisin myös tehdä enemmän (enemmän on kyllä melko kaunisteleva sana tuossa yhteydessä, kun en tee oikeasti ollenkaan) käsitöitä. Joskus nuorena ompelin itse villakangastakitkin, mutta nyt en ole tehnyt vaatteita ikuisuuksiin.... Luettuani tästä kirjasta olen ollut aivan pistoksissa. Ensi vuonna kyhäilen kyllä itse edes yhden kauhtanan!

(Toivottavasti aloitan aktiivisen käsityövuoden kuitenkin ompelemalla ne sohvatyynyt, joihin ostin kankaan jo viime keväänä. Paitsi etten voi, olen ehtinyt jo kadottaa kankaankin....)

3 kommenttia:

  1. Noooo, se kangas löytyy sitten kun on sen aika... islamilainen suhtautuminen asioihin tarkoitettuina tapahtumina helpottaa ainakin omaa oloa, suosittelen.
    Oi, miten hienot lautaset! Saat luvan esitellä tekeleitäsi joku kerta!

    VastaaPoista
  2. Käsityörikas vuosi... hmmm, otan sen haasteena. Voiko käsitöinä pitää pöytäliinan vaihtamista? Sen olen jo tänä vuonna tehnyt, ollaanhan siinä tekemisissä tekstiilien kanssa...

    Islamilainen ajattelutapa on hyvinkin tuttua, olen vaan luullut, että sen nimi on laiskuus. :D Mutta ehkä tämä on uusi, erilainen, käänteentekevä vuosi?

    Kiitos toivotuksista ja oikein hyvää uutta vuotta teillekin! :)

    VastaaPoista