lauantai 21. huhtikuuta 2012

Koekuvaukset

Yksityiskohta nukkekodin ruokapäydältä.


Jipii, uusi kamera on saapunut ja vaikuttaa ihanalta! Minulla ei ole mitään tietoa, miten järkkäriä pitäisi käyttää, manuaalia en ole vilkaissutkaan, tänään on pilvistä ja harmaata ja ankeaa, ja silti sain tällaisia kuvia kameran ensiotoksina - ei suinkaan täydellisiä mutta lupaavia ja kelvollisia. Yläkuvan kanssa olen vähän leikkinyt, mutta muita kuvia ei ole käsitelty kuin liittämällä ne yhteen ja pyöristämällä kulmat. Nukkekotikuvissa olen käyttänyt makrolisäkettä.





Vaikuttaa lupaavalta. Kunhan opin käyttämään kameraa ja jaksan käsitellä kuvia ennen kuin tungen ne nettiin... Aah, onneksi vuoden kuvauksellisin aika on käsillä. Ja kun vielä sää lämpenisi, olisi myös vuoden puuhakkain aika ja olisi jotain kuvattavaakin.




Kameraksi valikoitui nk. bloggarikamera eli Olympus Pen E-PL3, koska ystäväni sanoin "siinä näyttää olevan kaikki herkut yhdistettynä söpöyteen". Ja se on samaa kokoluokkaa kuin pokkari, jota olen tottunut raahaamaan mukana, ja valkoinen

4 kommenttia:

  1. Hyviä kuvia ja katsoin myös kameran saamat hyvät arvostelut, kun on itselläkin kameranvaihtoajatuksia aina ajoittain. Kiva sitten kuulla sun kokemuksia käytettävyydestä, kun pelkään etten itse jaksaisi ohjeita lukea.

    VastaaPoista
  2. On noi ihan lupaavia kuvia ja pienellä käsittelyllä olisivat olleet parempia, saati jos (KUN!) opin kunnolla hyödyntämään kaikkia kameran ominaisuuksia. Kameraa on tosiaan kehuttu ja kysyin arviota myös ystävältä, jolla on huomattavasti mua enemmän kamerakokemusta, aina valokuvanäyttelyn pitoa myöten. Kuulemma tämän tasoinen kamera on jo varsin hyvä ihmiselle, joka ei halua kuitenkaan hifistellä. Nyt alkukokemuksen perusteella vaikuttaa juuri siltä, että tämä kyllä riittää kaikkiin kuvaustarpeisiini ja ylikin, ja alkuun pääsee hyvin helposti. Halusin pysyä pienessä kamerassa siksikin, että sitä on helpompi raahata mukana kissojen kanssa ulkoillessa - todistettavasti uusi kamera, kaksi kissaa ja minä sovimme edelleen samaan ulkoiluseurueeseen.:)

    VastaaPoista
  3. Uusi kamera on aina ilahtumisen aihe! Itse haaveilen photoshopin hankkimisesta koneeseen, pääsisi kikkailemaan kuvien kanssa paremmin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Susanna, mulla on PhotoShopin sijasta edullisempi PhotoShop Elements, mutta sen jälkeen kun hain PhotoScapen koneelle (toimii vain PC:llä, mutta Macilla on omat ilmaisohjelmansa), olen käyttänyt lähinnä vain sitä. Kaikenlainen kuvakikkailu on kyllä kivaa! :)

      Poista