sunnuntai 1. huhtikuuta 2012

Terveisiä Talvipuutarhasta!


Luulin, että tänään tulisi tervehdys Messukeskuksesta, mutta sitten 15 euron maksaminen puutarhamessutungoksesta tuntui liian rasittavalta. Mieskin ilmoitti, että hän ei ainakaan tule mukaan - mutta vasta remontoituun ja yleisölle taas avattuun Helsingin Talvipuutarhaan tuli. Sielläkin oli tungosta, mutta ei se mitään: sisään pääsi ilmaiseksi ja inspiroivaa oli.


Pihalla katseltiin, että kissoille pitäisi saada tällainen kiipeilypuu omaan puutarhaan.




 Rakennuksessa riitti ihasteltavaa ulkoapäinkin.



Eniten tuli kuitenkin nappailtua kasvikuvia sisältä. Kokosin niistä esityksen. Taas pientä jännitystä ilmassa, saanko linkitettyä tämän, niin että on katsottavissa omalla saati muiden selaimilla (mulla on Chrome pääsääntöisesti käytössä):


">


Kotipihalla on varsinainen talvipuutarha sielläkin. Lumen pinta on kyllä laskenut kaikkialla, eikä esim. katolla ole enää lunta kuin nimeksi. Kevät ei ole kuitenkaan juurikaan edistynyt, vaan samassa jamassa ollaan kuin pari viikkoa sitten. Silmut pullistelevat hieman ja maasta kurkkaa pieniä kasvinalkuja, mutta nyt on taas ollut niin koleaa, että kasvit taitavat olla odotustilassa ja jatkavat kasvamista sitten kun on taas lämmintä.



Lopuksi: pahoittelen parin viikon taukoa niin omista kuin muiden blogeista. Olen käynyt lukemassa blogeja, mutta en ole saanut aktivoiduttua edes kommentoimaan, saati päivittämään omia koti- tai kissajuttuja. Aloitin vuorottelun jälkeen uudessa työtehtävässä ja vaikka kaikki onkin sujunut mainiosti, uusi työ (tai työ ylipäätään) yhdistettynä kirjablogisivityöhön on vienyt paljon aikaa ja energiaa. Olen kuitenkin ottanut joitakin kuvia tätäkin blogia varten ja onhan pitkä pääsiäisviikonloppu onneksi edessä. Ajattelimme viettää sen vain kotona ja pihalla puuhaten ja herkkuruokaa laittaen. Eiköhän viimeistään siitä tule sitten jutunjuurta tännekin!

10 kommenttia:

  1. Hitsi, kuvaesityksen alkukuva näkyy kylla, mutta kun klikkaan nuolta, aukeaa sivu "error 404". :-(
    On täälläkin koleaa ja lunta tulee tällä hetkellä, vaikka se ehti välillä jo sulaa pois. Eikä se nytkään näytä jäävän maahan, mutta katsotaan taas miten käy jos lunta tulee monta tuntia! Kasvit osaavat onneksi odotella, kunhan vain ei joku eksoottinen harvinaisuus paleltuisi.
    Talvipuutarha on must-käyntikohde tänä keväänä! Ja minustakin nuo messuliput ovat todella suolaisen hintaiset. Huh! Anteeksi vain, mulle tuli yksi vapaalippu, mutta lähetin sen eräälle toiselle ystävälle! Tosin ei siinä messutungoksessa ole kovin kiva viettää vapaapäivää, siinä olen ihan samaa mieltä. Paljon järkevämpää on esim. tarkkailla kurkea niityllä.

    VastaaPoista
  2. Höh, mun koneella (selaimella) näkyy aivan hyvin, pyörii automaattisestikin! Show:n osoite Flickr-tililläni on http://www.flickr.com/photos/76300915@N06/sets/72157629714757133/
    Ehkä pääset tuolla katsomaan? (kun et ole varmaan koskaan yhtään kukkakuvaa nähnyt...)

    Talvipuutarhaan ei ainakaan tänään maksanut mitään ja ihmiset istukelivat siellä omia eväitä syöden. Aion mennä uudelleenkin, ihastuttava paikka!

    Olin eka intoutunut messuajatuksesta, mutta sitten muistin, että niin olen joka vuosi eikä siellä koskaan mitään superihmeellistä ole ollut. Ihmeellisin messumuisto on se, että näin sut kerran messuilla ja onneksi uskalsin tulla moikkaamaan! :) Se oli kyllä erittäin hyvä messukerta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näen kuvat sun flickr-tilillä ja kun se on auki, kokeilin uudestaan tota diaesitystä mutta sama errori tulee. Osoitteeseen tulee src= ja sitten tyhjää, eli se yrittää löytää sisältöä jostakin, mutta ei löydä. Höh. Toivottavasti muille se näkyy!
      Tää on muuten tooodella weirdii shittii, anteeksi ilmaisu, kun tajusin, että melkein kaikki mun blogin kautta tulleet oikeat ystävät olen eka kertaa nähnyt messuilla!!! Sun lisäks kaksi muutakin. Outoa! Tai ehkä sitten ei, jos olen blogissa maininnut olevani messuilla ja siellä ollaan sitten tultu nykimään hihasta, mutta että sitten teistä on tullut oikeita ystäviä, on se musta aika outoo! Mutta siis kivaa!

      Poista
    2. Kummallista, kun sulle on näkynyt ennen ja nyt ilmeisesti näkyy muille! Tekniikasta on iloa mutta usein myös riesaa...

      Sä oot liian kuuluisa, niin sut on helppo bongata messuilta. ;) Mä en kyllä muista, olinko kuullut etukäteen, että olet messuilla, mutta näin siellä ilmoituksen luennostasi ja löysin sut sitä kautta. Se oli eka kerta, kun mä tapasin blogitutun ja vielä tolleen yllättäen. Se oli myös eka ja toistaiseksi kai vikakin kerta, kun esittelin itseni "olen Jenni, jolla on kissat Cisu ja Toto". :) Olen kyllä tavannut sittemmin useita "virtuaali-ihmisiä" ja samoin ystävystynyt, mutta ne ovat olleet suunnitellumpia tapauksia kuin se messukohtaaminen.

      Poista
  3. Täällä kuvaesitys toimii hyvin Firefox-selaimella ja Linuxilla. Hienoja kuvia ja upeita kasveja. Messuille minunkin piti mennä, mutta sitten tuli muuta tekemistä. Toisaalta hyvä, sillä tänään olen saanut paljon rästiasioita tehtyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulin juuri, että messuilla ei edes ollut tänä vuonna erityisemmin kasveja! Eihän niitä taimia voi sieltä ostaakaan, tai ei ainakaaan meillä ole taimiensäilytystilaa, mutta silti niitä on kiinnostava katsoa. Luulen, etten jäänyt mistään paitsi, vaikka tämän vuoden messut skippasinkin.

      Hienoa kuulla, että slideshow näkyy!

      Poista
  4. Kuvat toimivat hyvin, ei mitään epäröintiäkään. Monipuoliselta näyttää siellä Talvipuutarhassa, en ole ite päässyt sitä kokemaan. Vielä.
    Mä olin viime keväänä Jyväskylän puutarhamessuilla ja ne olivat kauhee pettymys, onneksi olin mennyt sisään pummilla, eikä taloudellista tappiota lipuista tullut. Nyt olis tarkoitus mennä Tampereen messuille parin viikon päästä ja siellä on yleensä ollut paljon nähtävää mutta se ruuhka on karmiva, huoh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Talvipuutarha oli tosi viehättävä! Kuten jo yllä totesin, aion mennä uudelleenkin, monta kertaa. Kesällä Talvipuutarhan puistossa on ruusutarha!

      Äh, tyhmää että puutarhamessut ovat pettymyksiä, vaikka toisin luulisi. Meilailin juuri ystävän kanssa ja totesin, että taidan pitää ruuhkattomat henkilökohtaiset puutarhamessut pääsiäisenä ja tilata netistä kasveja ja puutarhatarvikkeita. :

      Poista
  5. Minua harmittaa tuo Helsingin talvipuutarha, muistaakseni se oli remontissa opiskeluideni ajan, joten ei sinne tullut koskaan mentyä ja nyt kun isolle kirkolle joskus eksyn, niin päivä on aika täysi ihan muusta ohjelmasta. Olisi joskus mukava käydä ajan kanssa siellä. Ehkäpä ensi talvena, jos aikaa olisi enemmänkin käytettävissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Susanna, sorry, ei ollut tarkoitus olla vastaamatta näin kauan! Toivottavasti ehdit joskus käymään Talvipuutarhassa, niin ei tarvitse enää harmitella. :) Minä yritän mennä sinne viimeistään kesällä ruusujen aikaan uudelleen.

      Tuo "isolle kirkolle meno" on muuten hauska sanonta. Olen tutustunut siihen blogien kautta!:)

      Poista