maanantai 30. heinäkuuta 2012

Äidin kasvimaalla



Kuvia alkulomasta ja mökiltä. Saaristoon oli syntynyt pienen pieni kasvimaa 1930-lukulaisista tiiliskivistä. Varsin sympaattinen!


Linnunpelottimena toimi nuken kaulus suoraan minun ja siskojeni muinaisista leikeistä.





Kasvimaalla ei ole viljelty tai tehty mitään uutta aikoihin, mutta muutama vanha hedelmäpuu on vielä jäljellä. (Olen kertonut saaripuutarhasta aiemmin täällä.)



Joistain yksityiskohdista on helppo päätellä, että nyt ollaan kalastusvesien äärellä...



Saaristossa kasvaa syötävää muuallakin kuin kasvimaalla. Olen siirtänyt sieltä ruohosipulia (ja mm. maksaruohoa) onnistuneesti omallekin pihalle.




Tyrnipensaita mökkirannasta. Ikävä kyllä tällaista kasvustoa ja maisemaa en saa omalle pihalle... Harmaahohtoiset tyrnit ovat mielestäni kauniita, vaikkeivat satoa niin tuottaisikaan. Nämä eivät kuulemma tuottaneet viime vuonna juurikaan, toivotaaan, että siitä vielä vertyvät.





Saaristopuutarhaan kuuluvat myös ruusut, sekä vapaasti siellä täällä kasvava metsäruusu että äidiäidin pihalta siirretty juhannusruusu.



3 kommenttia:

  1. Kaunista kaikin puolin. Mähän olen ihan myytty heti jo noista vanhoista tiilistä, ne on niin upeita. Itselleni olen kaikki paikat kolunnut tiiliskiviä haalien ;) Saaristo on super-kaunista, aina ja kaikkialla.

    VastaaPoista
  2. Todella kaunista! Saisikohan ensi kesällä jonkin saaristoreissun.. ja itselleen sen kasvimaan. :)

    VastaaPoista
  3. Todella kaunis kasvimaa. Ihanat nuo tiilireunat.

    VastaaPoista